Csicseriborsó egytál-fehérje

Azt tudtam, hogy a csicseriborsó fehérjében gazdag, de hogy mennyi mindenre jó még! Nézz utána itt!
Elterveztem, hogy készítek valami gulyás félét. Közben rájöttem, hogy a csicseriborsóhoz illik a kurkuma, tettem bele. Gondoltam jó lesz, ha egy kicsit füstölt, került bele. Szerintem és a másnapos férjem szerint nagyon jó lett! Ma is fogja lájkolni :)



Hozzávalók:
40 dkg csicseriborsó (egy közepes közértben már megtalálható)
50 dkg csirkemell
1 közepes répa
kis füstölt kolbász (az íze kedvéért)
só, bors, 1 lapos kávéskanálnyi kurkuma, pirospaprika
1 dl tejföl (12%-os), vagy tejszín (10 %-os)

Mivel csak 4 órával előbb áztattam be a csicseriborsót, így egy órával korábban feltettem csak a borsót lassútűzön főni. Egyébként előző este azért tanácsos beáztatni, mert azt hittem kilukad a gyomrom.
Aztán a szokásos módon nekiállsz az ételnek: megpirítod a hagymát, rákockázod a húst, amit szintén megpirítasz, só, bors, rászórod a paprikát és a kurkumát, amit nem égetsz oda és rámered a boróst a levével, ha kevés, hozzáöntesz még, vagy ha van levesalapod, akkor az a legjobb, de ha nincs, egy fél zöldségkockát kockát tegyél bele. Beleteszed a répát, aztán fő 30-40 percet.
Én úgy sürítettem be, hogy kivettem egy kis csicserit, megturmixoltam és visszaöntöttem. Aztán jöhet a tejszín vagy a tejföl. Én egy kicsit jobban szeretem a tejszínt, selymesebb ízt ad és már lehet kapni 10 %-osat is. Kizárólag csak azt használom.
Ez lett a vége:

Költségek:
Csicseriborsó 400 Ft
csirkemell 600 Ft
egyebek: 300 Ft
Összesen: 1300 Ft/ 4 fő, 325 Ft/fő

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések