Cukkinis köles savanyú retekkel

Irtom a hűtőt és az egyik áldozat a cukkini, a répa és a retek volt. Volt egy kis párizsi szeletem is, amit anyu készített és ahhoz dobtam ezt a köretet össze. Nekem a sima zöldség mellé dukál mindig valami szénhidrát, azért került bele a köles is. Egyébként vega főételnek is megfelel. A következőkből áll:
1 nagyobb cukkini
2 répa
fél bögre vöröslencse
fél bögre köles
1 gerezd fokhagyma

Megpirítottam a répát, rádobtam az aprított cukkínit, majd felöntöttem egy kis vízzel és beletettem a lencsét, kölest, ízesítettem (só, bors, fokhagyma) és hagytam őket összefőni és kész.

Aztán láttam a dolcevitán a főtt retket, én azt ettem hozzá savanyúnak. Részletek itt, kiemelve pedig a következő:
1. Mossuk meg a retkeket, vágjuk le aljukat, tetejüket, vágjuk őket negyedbe
2. Tegyük a retkeket egy lábosba, öntsünk rá annyi vizet, hogy bőven ellepje
3. Adjunk a vízhez kb. fél dl ecetet (én balzsamecetet adtam hozzá), kis sót és egy-két evőkanál mézet, 10 perc alatt pároljuk puhára őket
4. Hagyjuk a retket a lében kihűlni, szedjük át egy befőttes üvegbe, öntsük fel annyi lével, hogy az üveg megteljen. Fogyasztásig hűtőben tartsuk!
Nem kell a retket meghámozni, szépen rózsaszín lesz a külseje!

Mivel ezek maradékok és a halál torkából a mi torkunkba kerül, nincs költsége!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések