sonkás csiga

Kopaszi gátra indult a lánycsapat és szerettem volna valami olyat, amit csak megfogsz megeszel és nem pogácsa.
Így lett a csiga.
A tésztája persze pogácsa tészta, de a töltelék saját kutyulmány.

Hozzávalók töltelékhez:
1 db tojás
20 dkg sonka kockára vágva (ez lehet füstölt is)
2 tömlő sajt
1/2 pohár tejföl
snidling, vagy valami zöld
10 dkg reszelt sajt
Ha túl híg a massza, mert a tejföl és a tojás hígít, akkor tegyél még bele túrót.

Tésztája:
80 dkg liszt
1 kocka margarin
1 tejföl
fél élesztő (sárga kocka)


A langyos tejben (amiben van egy csipet só és cukor)felfuttatom az élesztőt, majd a tészta alapanyagait összegyúrom. Kétfelé osztom.
A tölteléket csak összekeverem, majd a vékonyra (5 mm) nyújtott tésztára kiterítem. Az egyik szélét elhagyom és a másikról elkezdem tekerni. A rudat felszeletelem és azt a részét, amit nem kentem meg, aláfordítom. Be a sütőbe! Szerintem már ne tegyél rá sajtot, mert akkor nem fog látszani a szép csiga. Én nem így tettem, de majd újra készítem. Inkább szórd meg szezám maggal!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések