Sonkában sült rizottó

Már régóta készültem erre a receptre, mert ez valami más. Tovább tartott mint az én hagyományos receptjeim és nem az általam megszokott sorrendet javasolja (Kiskegyed Konyhája).
Na lássuk mi lett belőle:
Hozzávalók:
1 cukkini (nagyobb)
2 szál zöldhagyma
1/2 dl olívaolaj
5 dkg vaj (én a zsírokkal egy kicsit spóroltam)
30 dkg rizottózizs
2 dl fehérbor
1/2 cs.finomra vágott kakukkfű
10 dkg parmezánsajt
5-7 dkg ricotta
12 szelet sonka
Körethez:
4-6 tojás
3 színű kaliforniai paprika (ez nálam csak piros)
1 gerezd fokhagyma (kihagytam)
1 ág rozmaring (kihagytam)
3 ek olaj

A cukkinit megmossuk, kis kockára vágjuk. A hagymát megtiszítjuk, felaprítjuk. A tojásokat keményre főzzük.
Mélyebb edénybe az olajat a vajjal felhevítjük, rászórjuk a rizst, megsózzuk, a szemeket megpirítjuk, majd felengedjük a fehérborral, folyamatosan kavargatjuk, majd borssal, kakukkfűvel fűszerezzük. Hozzáadjuk a cukkinit, majd apránként adagoljunk hozzá kb. 5-6 dl vizet, folyamatosan kavargatva. Ha a rizszemek mefőttek, belekeverjük a parmezánt, a ricottát és a zöldhagymát.
A sütőt 180 C-fokra előmelegítjük. A sonakaszeletekkel kibéleljük a 3 dl-es leveses csészéket úgy, hogy a sonka túllógjon a csésze szélén. Belemerjük a rizottót, sonkákat visszahajtjuk. A sütőben 15 percig sütjük.
A körethez kaliforniai paprikákat megmossuk, csíkokra vágjuk. A fokhagymát meghámozzuk, összetörjük. A paprikát a fokhagymával és a rozmaringgal forró olajon megsütjük, sózzuk, borsozzuk.
Főtt tojással tálaljuk.

Költségek:
cukkini 80 Ft
30 dkg rizottórizs 360 Ft (600 Ft/50 dkg)
1/2 cs.finomra vágott kakukkfű 200 Ft (cserép)
10 dkg parmezán sajt 570 Ft
5-7 dkg ricotta 170 Ft
12 szelet sonka 800 Ft (hát én elég drágát vettem, mert nálunk nem lehet kapni jófajtát)
3 színű kaliforniai paprika 400 Ft
Tojás 200 Ft
Egyebek: 200 Ft
Összesen: 3000 Ft, 750/ fő

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések