lecsóleves bab csirkecomb feltéttel

Megint az izlelőbimbóim után mentem: lecsót kívántam, babbal.
Elég egyszerű és mégsem főzelék, nem kell habarni, sűríteni, mert a zöldségek sűrítik az egészet.

Hozzávalók:
3 fej lilahagyma
3 nagy paradicsom
2 paprika
2 dl levesalaplé (vagy a csirkecombból kisült lé)
1 dl tejszín
2 bögre fehérbab beáztatva, külön megfőzve (vagy 2 konzerv)

4 db csirkecomb
1 dl bor

3 fej kockára vágott hagymát megpirítottam, rádobtam 3 nagy szem paradicsomot félbe vágva, 2 paprikát kimagtalanítva és felöntöttem a leves alaplével, borsoztam, paprikáztam. Lefedve hagytam párolni, 10 perc után a paradicsomról lehúztam a héját és összeturmixoltam az egészet, majd hozzáöntöttem a kis tejszínt. a tejszín talán el is hagyható, így nem lesz főzelék állagú, hanem csak narancssárga leve lesz majd. Végül hozzáadtam a készre főzött fehérbabot és egy picit hagytam összefőni. Ha nem elég sűrű, akkor hagyd elfőni a levét, de vigyázz nehogy lekapjon a bab.

A csirkecombot pedig csak lenyúztam (mi nem szeretjük a bőrét) befűszereztem, jénaiba tettem és aláöntöttem egy dl fehérbort. Nálunk éppen hárslevelű volt itthon.

Költségek:
hagyma, paradicsom, paprika 350 Ft
bab 300 Ft
csirkecomb 500 Ft
egyebek 150 Ft
Összesen: 950 Ft 240 Ft/fő

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések