Csirke édesszósszal és brokkolis pürével

Ez egy három elemes étel.
1. hús: beirdaltam hosszában és keresztben a csirkemelleket, besóztam és befűszereztem. Egyszerre 4 fél csirkemellett sütöttem és mindegyiket másképp fűszereztem. Volt csípős csilis (csilipelyhekkel), volt mustáros fokhagymás, sima sós borsos Jankának. A melleket bedugtam sütőzacskóba és a sütőbe, ezzel ezt elintéztem.
2. édes szósz: egy nagy fej hagymát összevágtam, felraktam pirítani, 2 almát hámozva, kockázva rádobtam és követte a durvára vágott aszalt szilva is. Só, bors. Egy kis vízzel is felöntöttem, hogy tudjon mibe fődögélni.
3. Köret: brokkolit és a kockázott krumplit megfőztem. Hozzákevertem a nyers tojásokat, sót, borsot és kiöntöttem szuflé tálba. Majd ezt egy vízzel megtöltött tepsibe állítottam és be a sütőbe. Ha kihűlt szépen ki lehet önteni. Na ez nekem nemsikerült, mivel szerintem nem vártam meg míg kihül.
Az eredeti recept krumpli nélkül írja és a krumpli a 2. köret hozzá püré formájában és aztán szépen kinyomva és megsütve. Na ehhez már nem volt türelmem, így összevontam a kettőt.

Hozzávalók:
2 db csirkemell
fokhagyma, só, bors, chili, mustár... kinek mihez van kedve

Szószhoz:
1 fej hagyma
200 g aszalt szilva
2 db alma

Körethez:
20 dkg brokkoli
20 dkg krumpli
2 tojás
2 evőkanál burgonyakeményítő



Költségek:
Csirkemell 800 Ft
brokkoli 400 Ft
krumpli: 100 Ft
aszalt szilva 400 Ft
alma 100 Ft
egyebek: 200 Ft
Összesen: 2000 Ft, 500 Ft/ fő



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések