Túrós batty reggelire

Az új módi, hogy nem veszünk pékárut, inkább legyártom. Na, de én amikor felkelek nem tudok 2 órát várni, míg valamit elkészítek, megsütöm és megvárom, hogy kihűljön. Facebookon akadtam a megfőzlek  blogra és beraktam a kedvencek közé, hátha jó lesz még.
Én így készítettem:
Hozzávalók:
tésztához:
65 dkg rétesliszt,
3 dkg élesztő,
3 dl langyos tej,
11 ek. cukor,
10 dkg vaj,
1 tojás,
1 csipetnyi só
töltelékhez:
50 dkg túró (sovány),
4 ek. méz,
2 reszelt citrom héja,
fél citrom leve
fél vaníliás rúd
2 tojás

Alább látod az eredeti elkészítést. Mivel én reggelire szeretném enni este készítettem el (kibírtam, hogy csak egy harapással nyugtázzam, hogy jól sikerült). Kihagytam azt az 1 órás processzt a kelesztéssel, volt nekem fél és nem hagytam még a tepsiben sem. Így van reggeli, de nem friss. Én harmadoltam a tésztát és 1/3-ból 4 db batyú készült. 1/3 ki lett sütve este, 1/3 tésztát betettem a hűtőbe 2 napmúlvára reggelre és 1/3 pedig betöltve ment a mély frigóba, hogy ha kell elő tudjam venni. Így nem kajáljuk fel az egészet. Mindegyik le lett tesztelve a frigós is jól működik, előző este kivettem, hogy kiolvadjon és megkeljen. Tudja a dolgát.

"Kimérjük a lisztet, majd fészket csinálunk a közepére, és belemorzsoljuk az élesztőt, hozzáadunk 1 dl langyos tejet és 1 ek. cukrot. Felfuttatjuk az élesztőt, majd hozzáadjuk az összes többi hozzávalót és összegyúrjuk a tésztát.
10 percet pihentetjük, majd dagasztani kezdjük. Ha ezzel megvagyunk akkor letakarjuk és és meleg helyen 1 órán keresztül kelesztjük a tésztát.

Ez idő alatt elkészítjük a tölteléket. Az összes hozzávalót összekeverjük, kivéve a tojásfehérjéket. A fehérjéket felverjük és a sütés előtt keverjük csak bele a töltelékbe.
Ha megkelt a tészta, átgyúrjuk és ketté osztjuk. Az egyik gombócot egy kb. 40x40 cm-es négyzetté nyújtjuk. Egyenlő részekre osztjuk, és mindegyik négyzet közepére egy kanál tölteléket teszünk. Az átlós széleket összetapasszuk és a végén csavarunk egyet rajta (a töltelék garantáltan benne fog maradni). Ugyanígy járunk el a másik gombóccal is."

Költségek:
Túró 640 Ft
Liszt 260 Ft
Fél vanília rúd 200 Ft
Élesztő, citrom, egyebek: 150 Ft
Összesen: 1250 Ft;  100 Ft/ batyu

Megjegyzések

  1. Örülök, hogy rám találtál, és így én is Rád. Ki fogom próbálni én is a fagyasztós verziót, jól hangzik. Bár nálunk vendégeknek készült, így sajnos nem maradt belőle egy darab sem.
    megfozlek.blogspot.com

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések