Gyümölcsös Clafoutis

















Lillát ismét teszteltem: http://megfozlek.blogspot.com/2012/01/oszibarackos-clafoutis.html
A könnyű sütit már kinéztem korábban és eljött az ideje, hogy a sütőbe is kerüljön.
Szó szerint könnyű, hiszen alig van benne valami, ezért akár több szeletet is meg tud enni belőle az ember..., de ne tedd, mert pont az a lényeg, hogy van édesség, és ezzel eleget is tehetsz az édességkívánságának.
Hidegen egyébként nekem jobban ízlett.

"30 dkg gyümölcs (én vegyes mirelitet használtam, megy és szeder keverékét), de lehet bármilyen konzerv, vagy friss gyümölcs
6 dkg liszt/durum
fél cs. sütőpor,
6 dkg cukor/xillit
1 vaníliás rúd kikaparva,
2 tojássárgája, 4 tojásfehérje,
2 dl tejszín

Egy pite forma alját kivajazzuk, az alját megterítjük a gyümölcsökkel.
A cukrokat a tojásokkal és a tejszínnel alaposan összedolgozzuk, majd a sütőporral elkevert lisztet is hozzáadagoljuk apránként.
A piteformába öntjük a masszánkat és 180 fokon (gáztűzhely 3-as fokozat) 30 perc alatt készre sütjük."

Még egy kicsit kisérletezni fogok, mert ezt a pudingos érzést még nem kaptam meg teljesen, de ez ne riasszon vissza senkit, próbáld így ki!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések