Narancsos csirkemell

Vigyázz lopják a narancsot!
Az eredeti receptet Ildinyónál találjátok. Én egy kicsit másképp..., mivel elég narancsosnak (ezzel együtt édesnek) gondoltam a recept alapján és még így is az lett. Én még el tudok képzelni bele kukoricát is.
Hozzávalók:
1 egész csirkemell
pár evőkanál kukoricaliszt (én ezt pl. zabkorpával helyettesítettem)
1 narancs filézett húsa és
1/2 narancs nagyon vékony csíkokra vágott héja (a fehér részt is vágjuk ki belőle éles késsel)
kb. 1-1,5-2 dl tejszín
kevés őrölt gyömbér, frissen őrölt bors
kb. 1 teáskanál barna nádcukor (narancs savasságától függően)
só, olaj
Köret:
Krumpli püré (én tejszínnel higítom)
főt borsó, amit egy kicsit összetörtem a tört krumplival

"A csirkemell filékből kisebb szeleteket vágunk (vagy ízlés szerint kis hasábokra is darabolhatjuk), majd sózzuk-borsozzuk és megforgatjuk egy kis kukoricalisztben vagy zabkorpában, vagy akár lisztben. Egy serpenyőben felmelegítünk pár evőkanál olajat (pl. kukoricacsíra, napraforgó), beledobjuk a vékony csíkokra vágott narancshéjat, majd rövid ideig benne hagyjuk, amíg érezzük, hogy lesz egy kis illata, de még nem sül meg (akkor megkeseredik kissé), ekkor kiszedjük és félretesszük. A visszamaradt narancsos olajban pár perc alatt, legalább két részletben elősütjük a csirkemelleket, annyira, hogy egy kis aranybarna kérget kapjanak. A második részletnél visszatesszük az összes csirkemellett, hozzáadjuk a narancshéjat, a cukrot, a gyömbért, a narancslevet és a filézett, kockára vágott narancshúst, majd pár perc alatt átsütjük-pároljuk az egészet. Közben sózzuk és borsozzuk is még kissé. Végül tejszínnel lágyítunk az egészen egy kicsit, egyet forralunk rajta, és már tálalhatjuk is. (A petrezselyem sajnos lemaradt róla, mert kivételesen nem volt a háznál, de nekem nagyon passzolt volna ehhez az ételhez is.)"

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések