Budai Gourmet 2012 képekkel, kommenttel, videóval


A videót készítette: www.schwarci.hu

Első nap
Azt kell mondanom, hogy kezd alakulni ez a rendezvény. Most rendezvényszervezői szemmel is  nézve.
Míg tavaly arról panaszkodtam, hogy puccos, puccos, de nem jön szembe a lényeg.
Azt vártam volna, hogy a sok-sok gasztrocsillagnak jelölt, vagy önjelölt kivonul valami specialitással és azt lehet kóstolgatni. Mert ez lenne a lényeg, ugye.
Ez idén már látványosabbra sikerült ez, de van még mit javítani. Sütögettek, tészátgyúrtak-nyújtottak, csévingeztek, de persze láttam a frissentartó dobozt is, ami a hűtőből a mikróüba került...
A kiadott füzetben fel volt tüntetve egységenként a menü, ki is írták néhol egy táblára a kínálatot, de a vizuális az alapján választott, amit más tányérján látott az asztaloknál és kérdezgette, hogy az mi az?
Édesség blokk külön nem nagy választékkal, borosok szétszórva, de ez nem probléma.
A helyszín továbbra is jó, a hangulat kitűnő, az időre sem kellett eddig panaszkodni (jó, ma esete elcseppent pár csepp, de a Kiscsillag "felszárította" a nyomokat), csillogás megvan hiszen azért ez egy Budai rendezvény. Budai árakkal.
Ez a sötétfelhő azért ott van a Millenáris felett. 3000 Ft a belépő, ami tartalmaz egy borospoharat. Aztán annyit kell feltöltened a kártyára, amennyit nem sajnálsz. Egy kóstoló kb. 1000 Ft, de értsd tényleg kóstolónak. A bor ára is borsos, de azt már más fesztiválokon megszokhattuk. Hihetetlen, hogy bármennyiért el lehet adni a nedűt egy ilyen rendezvényen, akkor is tömeg van.
A péntek lazásabb volt, kellemesen szellős a tömeg, szombatot csak az eső ritkította meg.
A vásárnapot pedig nézd meg magad!
Ja! A macaronok! Majdnem elfelejtettem! Hát azok a kis színes akármik itt is nyomulnak... Megtaláltam az Év macaronját is, 350 Ft/ falat. De 500-ért is lehet beszerezni! Aki ezt kitalálta, vennék tőle néhány marketing leckét!




Kesh



rebarbara szörp


Itt készül a zöld tagliatelle


Az adag
Zöld tagliatelle kecskeraguval, a "Spazio caffé Manuel Bisztrótól" Nekem nagyon bejött!



Kacsamáj terrine dió kéregben mustban konfitált zellerrel.  A választás tökéletes. Nekem hiányzott valami  kenyér féle hozzá, mert azér nem egy könnyű étel. Most látom, kalács járt volna hozzá. Ez tulajdonképpen egy édesség.

Várják a sorukat

Ennek vége

Szottyad eper lepény a  Boulangerie Patisserie -nél. A krémje finom,  nekem sok a tészta.

Pirított mogyorós mousse a Patakitól. A tészta mennyei!
Itt kóstoltunk sós mogyorós pisztáciás fagyit, mentás málnásat, valamilyen májasat!!!!, és fehér kávét.

Az év macaronja, lime

A legkisebb gourmet




Megjegyzések

  1. Mondjuk a 350-es rendezvényes macaron ár nem extrém szerintem. Én készítettem már párszor, itt reálisnak tűnik. Az 500 már kevésbé, ott valami nagy truvájnak kéne lennie a töltelékben, hogy megálljon.

    VálaszTörlés
  2. Valóban ennyi a piaci/rendezvényes ára, nem is ezen ámulok, hanem azon, hogyan alakulhatott ez így a nagy világban? Egy falat csokoládét is megszámolnak hasonló árban, nincsen ebben semmi különös. Gondolom, akkor lehet egy falatért ennyit kérni, ha
    1. sáfrányárban vannak az összetevők
    2. hosszú, bonyolult, speciális az előállítási procedúra
    3. olyan finom, hogy sokan sokat is fizetnek érte.

    A 3.-ról tudok igazán nyilatkozni. Finom, de csak egy valami nyűgöz le a macaronban: az előállítható színkavalkáddal a fotózhatósága.
    De egyszer ki fogom próbálni és újra nyilatkozok.

    VálaszTörlés
  3. Itt a 2. lehetőség a helyes, ezért is írtam, hogy reálisnak tűnik (vedd hozzá a fesztiválkörnyezetet is), meg amúgy a mandulaliszt sem olcsó, de igaz, nincs is aranyárban.
    Szerintem amúgy egy jó sütemény (ha jól találják ki és készítik!), bár én nem szeretem, és a sokadik próbálkozás után csak erősödött a véleményem, hogy kisebb energiabefektetéssel jobb desszerteket is lehet előállítani. Csak a kihívás miatt kísérletezem vele. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések