Készül a mézeskalács

Judit receptje alapján álltam neki a mézeskalácsnak.
Ez az alaprecept, ami tovább lett fejlesztve, de azt majd legközelebb.
Ez egy nagy adag, én fél kg lisztből készítettem, így bőven jutott a kísérletezgetésre és dekorációnak is.
jó vékonyra kell kinyújtani, kb. 2-3 mm-re ez is szépen meg fog kelni. Mire végeztem minddel a kezemet azért éreztem a sok sodrófázástól.
Jó gyerekprogram is, a kicsik szépen el tudnak gyurmázni. Persze éjjel fejeztem be.


1 kg liszt, 20 dkg porcukor, 1 cs szódabikarbóna, 1 cs mézeskalácsfűszerkeverék (vagy: őrölt szegfűszeg, fahéj, gyömbér, ánizs), 12 dkg margarin, 0.5 dkg méz, 1 egész tojás, kb 1 dl langyos víz.
A lisztet, szódabikarbónát (amit kis vízben előtte feloldasz), fűszerkeveréket és a cukrot összekevered. A mézet megmelegíted annyira, hogy a margarin felolvadjon benne. Beleteszed a lisztes keverékbe a tojással együtt. Összegyúrod, és egy éjszakát pihenteted. Másnap szaggatod és kisütöd (4-5 perc 200 fokon).
A betűket pedig a Tchiboban vettem, jókat játszottam vele. Persze ez is időigényes, de akár személyre szóló.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések