Szívem-lelkem szülinapi torta



Nem is említem, hogy kinek készült ez a torta. A lényeg, hogy szívből csináltam, kitaláltam és egy hétig alkottam.
Persze nem ilyen bonyolult, de sok mindent saját kezűleg akartam elkészíteni. A kalóriákról ebben a bejegyzésben nem ejtünk szót :)
Az alapanyagokat nem kell házilag készíteni, de én feltettem a mércét magamnak, így minden este készült valami a tortához.

1. tészta alap (mint a citromtortánál, csak narancsosan):
Persze nem ezzel kell kezdeni az előkészületet, csak akkor, ha minden réteghez rendelkezésre áll az alapanyag.

Tésztához:
25 dkg liszt
25 dkg jéghideg vaj
10 dkg porcukor
fél narancs reszelt héja
csipet só


A sütőt előmelegítjük.
A jéghideg vajat (ez fontos!) a reszelő nagy lyukán lereszeljük. Hozzáadjuk a lisztet, cukrot, sót és a reszelt citromhéjat. Kézzel gyorsan összemorzsoljuk, hogy a liszt egyenletesen befedje a vajat, és finom morzsa állaga legyen.
Egy tortaformát kibélelünk sütőpapírral, és beleszórjuk a morzsát. Kézzel lenyomkodjuk, hogy tömör réteget kapjunk. Betesszük a sütőbe, és kb. 20-25 percig sütjük, amíg világosra nem sül.

Megvártam, míg a tészta meghűlt és rámasszíroztam a marcipánt

2 réteg: marcipán, saját kezűleg

20 dkg mandula (pucolt, szeletelt, mivel ugyanannyi volt, mint a nem szeletelt)
10 dkg porcukor
1 teáskanálnyi keserű mandula kivonat. (nem aroma)

3. réteg: kandírozott narancsos mogyorókrém.
Mivel a tortával párhuzamosan készült a karácsonyi bonbonnal, így a töltelék is hasonlóképpen alakult.

Amikor összekevertem az apróra vágott narancsot a mogyorókrémmel, felkentem a tortára, egy kicsit kitettem a hidegre dermedni.

Kandírozott narancs:
2 húsos narancshéjat felvágtam. 15 dkg cukrot kicsit megpirítottam, majd felöntöttem 3 dl vízzel. ebbe tettem bele a fehérjétől kicsit megtisztított narancshéjakat és főztem és főztem, míg üveges nem lett és elfőtte a levét. Kimertem tányérra száradni.
Mogyorókrémmel ezzel próbálkoztam, de én ezt kicsit csokisnak tartottam, majd még próbálkozok mással is.

4. réteg: karamellás krém grillázzsal megszórva.
Fél bögre cukrot karamellizáltam és kis lángon lassan adagoltam hozzá a 250 grammos mascarponet, míg homogén krém nem lett belőle.
Rátöltöttem a torta tetejére, hagytam hidegen kicsit kihűlni és megszórtam a grillázzsal.


Grillázs készítése: 
2 kanál darált, vagy késsel apróra vágott mogyorót (mókusmogyoró, amerikai mogyoró) 4 kanál cukorral folyósra pirítottam állandó kevergetés mellett és zsírpapírra öntöttem. Amikor megdermedt  és kihűlt, leválasztottam a papírról és klopfolóval apróra törtem.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések