Eperes-citromos-vaníliás lekvár


 Már másodszor estem neki a lekvárkészítésnek, mert láttam, hogy hamar a fenekére verünk az ízes főzetnek.
Tudom, hogy meg kellene várni a magyar aromás epret, de én azt hiszem ezt is szeretem. Görögöt vettem és 600 Ft volt/kg.
Azért hálás az eper,  mert csak meg kell mosni és lecsumázni, aztán lehet is rotyogtatni.
Én mondom, gyorsan megvan!

A recept nem nagy titok, az eltevő tasakra van ráírva (quittin 3:1, vagy 4:1 - ez a cukor és a gyümölcs arányát mutatja, nem háromazegyben)
Hozzávalók:
1,5 kg tisztított eper
20 dkg cukor
1 citrom reszelt héja, leve
2 rúd vanília

Vaníliát jó áron itt tudsz vásárolni

Az eltevő Quittint, elkeverem a gyümölccsel, felfőzöm, hozzákeverem a cukrot, és 5 percig rotyogtatom, majd kiosztom a tiszta üvegekbe. Fontos, hogy az üveget ne fedőstől tárold, ha üresek, mert a korábbi tartalma még nosztalgiából aromázhat az új tartalmával. Engedjük el!

Ismételd meg párszor, mert úgyis elfogy!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések