Szülinapi mákos, szilvás, marcipános torta




Drágám 3 éves lett.
Már előre közvéleménykutatást tartottam, hogy milyen tortát szeretne, nehogy nagyon mellé fogjak.
Legkitartóbban a mákos tortát emlegette. Persze utolsó nap még fagyis tortára számított...
Saját tortát fejlesztettem. A tésztája egy clafoutis-goffry tészta sütve, a töltelék meg egy könnyű, tejes (én szójatejjel készítettem) grízes mákos finomság.
3 rétegben sütöttem, mert a "palacsintatésztára" nem lehetett rátenni a keményebb tölteléket.



Tésztához:
- 4 tojás
- 16 dkg finomliszt
- 16 dkg olvasztott vaj, langyosra hűtve
- 2 dl tej (én tejmentesen szójatejből készítettem)
- 12 dkg cukor
- 1 teáskanál vaníliakivonat
- még egy kis vaj a sütőtál kikenéséhez és a sütemény tetejére.

Villával könnyedén verjük fel a tojásokat. A lisztbe keverjük bele a kanálnyi sütőport majd habverővel (akár kézi) keverjük bele a tojást majd a lehűtött olvasztott vajat, a tejet és végül a cukrot. Jár hozzá meg egy kis vanília kivonat, vagy bourbon vanília.
A tészta 2/3-át tegyük bele a kivajazott sütőformába, szórjuk bele a szilvagerezdeket és süssük 180 fokon kb. 10 percet. Ekkor el tudjuk készíteni a mákos tölteléket.





a töltelékhez:
3,5 dl tej
csipet só
4 dkg búzadara
10 dkg darált mák
7 dkg cukor vagy 5 dkg nyírfacukor

1 nagyobb tojás
1 evőkanál cukor vagy nyírfacukor

szilvalekvár
100 g marcipán

A töltelékhez a tejet közepes nagyságú, hideg vízzel öblített lábosban feltesszük főni. Amikor felforrt, kézi habverővel való folyamatos keverés közben hozzászórjuk a grízt, majd 2-3 perc múlva hozzáadjuk a mákot és a cukrot is. Ha ez kész, félretesszük hűlni. Én a lábost hidegvízbe tettem és kevergettem. Közben a tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verjük.  A langyos mákos keverékbe belekeverjük a tojás sárgáját, 2 kanál szilvalekvárt és óvatosan beleforgatjuk a cukros habot is.

Ha valamennyire megszilárdult a tészta közepe, kivesszük a sütőből, megkenjük szilvalekvárral, ráöntjük a mákos habot, ráreszeljük a marcipánt, sütjük 5 percet, majd ráöntjük a maradék tésztát, megszórjuk szilvadarabokkal és készre sütjük 20 perc alatt.
A teteje megrepedezik, a kilógó marcipán kicsit megpirul, de így lesz jó!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések