A megúnhatatlan padlizsánkrém

Tudom, mindenki tud ilyet csinálni, csak leírom, hogy ne felejtsétek el!
Szóval a hozzávalók:
2 közepes padlizsán
tejföl (én joghurttal is szoktam helyettesíteni)
1 gerezd fokhagyma (ha többet teszel bele, lelked rajta, de mivel frissen kerül bele így is erős lesz és minél tovább áll, annál jobban érződik)
bors, só
1 kanál majonéz, 1 kanál dijoni mustár


A padlizsánokat villával megszurkálod és a sütőben 20-30 perc alatt megsütöd. Majd zacskóba, vagy zárható dobozba teszed, hogy megonnyadjon és a héját könnyen le lehessen húzni. Szűrőn a levét lecsepegteted. Turmixoló edénybe teszed a többi hozzávalót (bors, só, fokhagyma, 1 kanál majonéz, 1 kanál dijoni mustár) beleteszel 2 kanál tejfölt és megcsapatod egy kicsit. Ha még kell bele tejföl, akkor lapátoljál rá!

Saját kenyérrel ajánlom. A receptet itt találod.
A kenyeret azóta továbbgondoltam és ebbe pl. tökmag került, de tettem már bele aprított szárított paradicsomot is. Aztán variáltam úgy is, hogy 3 bögre egyikét teljeskiörlésűvel pótoltam.
A lisztet a Tescoban lehet venni, 2 kg-os kiszerelés 400 Ft, abból 3-4 kenyér jön ki.

Megjegyzések

  1. Helo,

    én csak akkor teszek bele több foghagymát, ha előtte azt is megsütöm, méghozzá héjában bedobom a padlizsán mellé (kb fél óra kell megpuhuljon), ettől kicsit diós lesz az íze. Sőt a múltkor durvára tört, kissé illatosra 'pirított' diót is dobtam mellé. De ez a mustáros verzió új. Kipróbálom! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések