Anita! A kenyér marhajó!

Azt hittem a kenyérprojekem halálra van ítélve, adtam neki még egy esélyt. Reggel már aludni nem tudtam, izzítottam a sütőt.
A recept Anitától származik, de eredetileg a recept a dolce vita oldaláról való. Hihetetlen, hogy mennyire egyszerű és mennyire finom. Egy hátránya van, hogy reggel farkaséhesen ha felkelek, akkor még egy óra, csak úgy spontán nem lehet megsütni, mert 12 órát kell állni hagyni. Szinte magától elkészül. Nem több mint 5 perc!!!!

És a szószerinti recept:
Hozzávalók: 2,5 dl-es csésze, 3 csésze BL 80-as liszt (fehérkenyérnek való liszt), 1,5 csésze víz, kicsit kevesebb, mint fél tk szárított élseztő, 1,5 tk só
1. liszthez keverem a sót és az élesztőt, jól elkeverem őket (mivel többet nem nagyon kell keverni)
2. Hozzáöntöm a vizet, elkeverem (3-4 fordulat), 12 órát kelesztem (célszerű este elkészíteni). Az állaga nokedli tésztához hasonlóan folyós, ne gyúrható tésztára számítsunk!
3. 12 óra múlva, kovász-szerű massza lesz belőle, kiöntöm a tálból, áthajtogatom, mindkét oldalát belisztezem, letakarom konyharuhával és 30 perig pihentetem
4. A sütőt 250 fokra felmelegítem, egy fedeles, ovális alakú jénai edényt előmelegítek a sütőben
5. A fél óra elteltével a tésztát az előmelegített tálba, majd a sütőbe teszem. Lefedve 30 percig sütöm, majd fedő nélkül 20-25 percig.

A kenyeret azóta továbbgondoltam és egyikbe pl. tökmag került, de tettem már bele aprított szárított paradicsomot is. Aztán variáltam úgy is, hogy 3 bögre egyikét teljeskiörlésűvel pótoltam.
A lisztete a Tescoban lehet venni, 2 kg-os kiszerelés 400 Ft, abból 3-4 kenyér jön ki.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések