Próbálj ki egy új köretet: polenta!

Többször kísérleteztem vele, míg végre igazán jó lett.
Írtam már, hogy a polentát nehéz fűszerezni. Szoktam fokhagymát is belezúzni. Most pirított magkeverék (fehér és fekete szezámmag, ) került bele.

Hozzávalók:
2 bögre kukorica dara
4 bögre víz
só, vegeta, pirospaprika, bors
szezámmag

2 bögre kukorica darát engedtem fel 4 bögre vízzel. Ha ez kevés tegyél még hozzá, elfővi a levét. Olyan, mint a búzadara. Tettem bele egy kis pirospaprikát, vegetát, borsot...amit gondolsz.
10 perc alatt összefő, aztán ki is lehet önteni egy tepsibe (30x40), hogy legalább 2 cm magas legyen. Hagyni kell kihűlni. Felkockáztam és 2 féle módon pirítottam.
A felét serpenyőben kevés olajon (néha leragadt, de ha kihül, akkor tényleg kemény lesz és lehet forgatni.
A másik felét kicist megöntöttem tökmagolajjal és ment be a sütőbe. Az utóbbi időtakarékos, de egy picit kiszárad, az előbbi ropogós, csak tényleg nem szabad sajnálni az serpenyőben töltött időt.

Én sült sajttal és sült hallal tálaltam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések