New York-i sajttorta-Edit receptje

Ez az első bejegyzésem! Érdekes, mert kétévente egyszer sütök, de a délután érkező vendégeket valami finommal akartam várni. Ezen a héten sütöttem mást is, de azzal még kísérletezek, talán meglesz a tutti.


Hozzávalók:
   25 dkg teljes kiőrlésű lisztből készült keksz (pl. Hobbits)
   10 dkg vaj
   65 dkg natúr tejszínes krémsajt (Philadelphia)
   15 dkg cukor
   1½ evőkanál finomliszt
   1 vaníliarúd
   1 citrom
   1 dl tejföl
   3 tojás
   (A tetejére: 30 dkg friss vagy felengedett, mirelit eper 1 zacskó piros tortazselé)

Előmelegítjük a sütőt 165 fokra (gázsütőn 3-as fokozat), és megcsináljuk a torta alját, azaz a vajas keszkmorzsa-kérget. A kekszet durvára daráljuk, majd folyósra olvasztjuk a vajat, és ha langyosra hűlt, összekeverjük a kekszmorzsával. Egyenletes rétegben belenyomkodjuk egy 24 cm átmérőjű, kapcsos tortaformába, és 5 perc alatt aranybarnára sütjük. Amíg kihűl, haladunk tovább.

Kézi robotgéppel simára dolgozzuk egy nagy tálban a tejszínes sajtkrémet a cukorral, a liszttel és a tejföllel. Ezután félbevágjuk a vaníliarudat, kikapargatjuk a belsejét, és belekeverjük a sajtkrémes masszába. Belereszeljük a citrom illatos héjat, aztán egyenként hozzákeverjük a tojásokat. Még további 2-3 percig járatjuk a gépet, és amikor a keverék már sima és habos, ráöntjük a kihűlt, aranybarna morzsa-kéregre.
A tortát betesszük a meleg sütőbe, és 50 percig sütjük. Ennyi idő után nincs mese, ki kell venni, még akkor is, ha úgy látjuk, a sajtos krém nem sült teljesen át. Ahogy majd kihűl, tovább szilárdul még, ám ha túlsütjük, akkor kiszárad. Megvárjuk, hogy a torta kihűljön, aztán berakjuk 1 éjszakára a hűtőbe.

Tálaláskor nedves késsel körbevágjuk, kiszedjük a formából, és a tetejét kirakjuk megmosott, kicsumázott eperszemekkel. Ezután elkészítjük hozzá a piros tortazselét, méghozzá pontosan úgy, ahogy az a zacskójára van írva. Ám ahelyett, hogy nyakon öntenénk vele az epreket, kenőecsetet ragadunk, és a gyümölcsöket vékonyan megfestegetjük a zselével. Ettől fényesek lesznek, és tovább frissek maradnak, mintha meztelenül hagytuk volna őket.
1 tízszeletes torta lesz belőle.

Tipp1:
Ez volt az eredeti recept, amit meg kell hagynom, hogy ez nem egy olcsó süti. Lássuk csak:
5 db Philadelphia=5x350
Vanília: 500
Keksz: 350
Akácfa cukor: 500
Tojás: 100
Tejföl: 100
Málna: 300
3600 Ft+ idő, energia

Próbáltam csökkenteni a költségeket, így  mascarpone-val helyettesítettem a sajtkrémat+ CBA-ban kpható tejsznes sajttal
Mascarpone: 800 (akciós) - 500 g
Tejszínes krémsajt 300- 150 g
Keksz: 200 (piacon vettem a kekszet)
Vanília: 250 (fél vaníliát raktam bele)
Tojás: 100
Tejföl: 100
Málna: 300
Összesen:  2050 Ft

Tipp2:
 A sütőbe valamit tegyél alulra, mert kifolyik megy kis lé az pedig füstölni fog!

Tipp3:
Én a málnát mellé tálaltam, nem zseléztem rá.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések