Tele a tököm! - cukkini

Egy kis cselhez folyamodtam.
Emlékeztek a töltött palacsintára? Jó sok tölteléket készítettem hozzá, ezért az alapot, darálthúst a rizzsel félretettem a mélyhűtőbe és most előkaptam, összekevertem egy kis kockáravágott kéksajttal, amit beletöltöttem a tökökbe, amit előzőleg egy kicsit megfőztem, mert a hús gyakorlatilag kész van, csak össze kell sülni.
Nem csak sajtot akartam rátenni, hanem készítettem egy szósz, amiben nem vagyok profi, ígérem sokat fogok még szószolni, de most ezt találtam ki.



Hozzávalók a töltelékhez 4 főre:
20 dkg rizs
Egy mini verkfotó
(Janka egy tököt tart a pofazacsijában)
1 közepes vöröshagyma
50 dkg darálthús
1 ek. liszt
½ dl tej
2 ek. tejföl
½ csokor finomra vágott petrezselyem
10 dkg kéksajt

Hozzávalók a sajtszószhoz:
evőkanálnyi vaj

evőkanálnyi liszt
2 dl tej
1 dl tejszín (10 %-os)
0,5 dl fehérbor
10 dkg chedarre sajt (vagy bármilyen sajt)
só, bors

4 db közepes cukkini

Idézem magamat a hússal kapcsolatban:
"Ha húst veszel, ne olyan kerüljön a szatyrodba, amit maga az állat darált le gyárilag, hanem egész hús kerüljön bele. Otthon zsírtól lecsumázod, és ledarálod. Pepecs meló, de rengeteg zsírt tudsz ezzel a kukába száműzni." A boltban rengeteg zsírt hozzádarálnak!

Tehát az elkészítés szépen sorban:

A húsraguhoz a hagymát meghámozzuk, apróravágjuk. Forró olajon üvegesre pirítjuk. Hozzáadjuk a darálthúst, sózzuk, borsozzuk és addig pároljuk, míg elfőzzük a levét. Rászórjuk az 1 kanál lisztet, majd tejjel, és a 2 kanál tejföllel simára keverjük, hozzáadjuk a kockázott kéksajtot. Egyet forraljuk és összekeverjük a rizzsel és a petrezselyemmel.
A tököt 5 percig forró vízben főzzük, kiszedjük a közepét és a helyére betöltjük a sajtos ragut. 15-20 percre sütőbe dugjuk.

Eközben elkészítjük a szószt: vajból, lisztből rántást készítünk, kevergetés mellett hozzáöntjük a bort, tejet, tejszínt, felforraljuk, majd hozzáadjuk a sajtot is. Mivel a sajt túrós lesz egy kicsit, ezért megturmixolom és újból felforralom, addig főzöm míg elkezd sűrűsödni. aztán ha hűl, akkor mégsűrűbb lesz, na aggódj, de ha parázol, akkor egy lapos teáskanálnyi keményítőt is adhatsz hozzá.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések