Sonkástészta, ahogy anya csinálja


Ebből egyszerre két tállal is meg tudok enni és csak évente egyszer készült otthon, természetesen húsvét után. Most ez a feladat rám maradt, így anyám átadta a szuper receptet én meg hálám jeléül lövöm fel a netre.
Hozzávalók (4 kiadós adag):
1 zacskó fodros tészta
Öklömnyi sonkadarab
20 dkg párizsi (én tömlőben vettem, úgy olcsóbb)
1 pohár tejföl
3 db tojás

A tésztát kifőzöm.
A sonkát a párizsival le kell darálni, ezt összekeverem a tejföllel, borssal (sót már nem teszünk bele), a 3 tojás sárgájával. A fehérjét egy csipet sóval felverem, finoman lapáttal összekeverem a sonkás masszával (ne törjön össze a tojás) és ezt az egészet a kifőtt tésztaval és bedugjuk a sütőbe. Anyukám a tetejére egy kis zsemklemorzsát szokott szórni én sajtot tettem a férjem kívánságára, mert ő a tésztát nem tudja elképezni sajt nélkül.

Költségek:
tészta 350 Ft
Sonka maradék
Párizsi 300 Ft
tejföl 150 Ft
Tojás 100 Ft

Összesen: 900 Ft + sonka, 225 Ft/ fő

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések