Savanyú káposzta sonka gombóccal

Kaptam szülinapomra egy nagy szakácskönyvet, amiben rengeteg recept van. Mot előszőr diétába beilleszthető darabokat próbálok ki.

Hozzávalók:1 kisfej vöröshagyma
10 dkg sonka (füstölt)
2 zsemle
2 tojás
2 nagyobb kilahagyma
75 dkg savanyúkáposzta
2 babérlevél (de ha van a káposztában nem kell)
7 dl húsleves (vagy kocka és víz)
1 húsos zöldpaprika (én kihagytam)
só, bors
A lilahagymát felkarikázzuk, ez olajon üvegesre sütjük. Rádobjuk a kimosott savanyú káposztát, babérral boróka bogyóval ízesítjük, húslevessel felöntve egy óra alatt megpároljuk.
A felolvasztott, megpirított vöröshagymához hozzáadjuk a  és továbbpirítjuk. Az utóbbit javaslom, hogy daráld meg, mert kemények lesznek a kockák benne, mint ahogy én készítettem a recept szerint.
Beledolgozzuk a kinyomkodott zsemlét (jól nyomkod ki, mert különben szét fog főni), tojássárgáját, őrölt borssal ízesítjük. Végül diónyi gombócokat formálunk belőle és sós vízben kifőzzük.
Tálalás előtt beletesszük a sonkagombócokat (ha még nem estek szét), az apróra vágott paprikát, átforraljuk és kínáljuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések