Rakottas 1

Mióta blogolok nem készítettem rakottast, pedig ez az egyik specialitásom és a család kedvence.
A váza az ételnek: alul szénhidrát (tészta vagy rizs), középen fehérje (darálthús), tetején zöldség és ezen még sajtos öntet. Ezt mindig kombinálom, éppen mi van otthon.
A mai hozzávalók:
fél zacskó tészta
1,5 csirkemell darálva
2 répa, néhány fej kelkáposzta, 1 cukkíni
20 dkg sajt, 2 tojás, 2 pohár joghurt
Só, bors, pirospaprika, fél leveskocka, 1 nagy fej hagyma

A tésztát felteszem egy kis sóban főni, eközben megpucolom a zöldségeket, felkarikázom, szeletelem ezt is megfőzöm (éppen ellepje a víz) egy fél leveskockával. Ha olyan zöldséged van, ami gyorsan fő, akkor azt egy kicsit később tedd bele. Én a cukkínit és a képosztát 5 perc után dobtam a répához. A majdnem készre főtt zöldségről leöntöm a feles vizet, de még maradjon a léből, ezt összekeverem a joghurttal, 2 tojással és 1 marék sajttal.
A húst ledarálom (én turmixban), megpirítom a kockára vágott hagymán, sózom, borsozom, pirospaprikázom.
Így az alap kész, lehet egymásra pakolni a tepsiben. Tehát alul a tészta, rá a hús szaftosan (ne túl sok). A zöldséges-joghurtos-sajtos keveréket ráhalmozom a tetejére és még megfejelem a maradék sajttal. Sütőbe be és 15-20 percig melengetem. Forrón szétesik, de így is nagyon finom, hűlve lehet szeletelni.
Én récepöcse paprikával tálaltam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések