Köret a lényeg: túrós kelbimbó tésztaágyon lazaccal

Ez egy régebbi "poénom" ez a köret, és a kismamáskodásban a kelbimbót el is felejtettem, vagyis nem kockáztattam a családunk nyugalma érdekében.  Na, de most lehet bűntetlenül!

Hozzávalók 2 fő részére:
- Kislábosnyi kelbimbó megpucolva, felezve, vagy negyedelve
- 1 doboz cottage cheese (tudod az a nagyszemű túró)
- vegeta, só, bors, zöldfűszerek (én most vásároltam egy fűszervaj nevű fűszert Bécsben a nassmarkton, majd erről is beszámolok)
- 1 dl húsleves
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 dl tejszín
- 1 kanál liszt
- 2 szelet lazac
- valami laza tészta (én a Lidl-ben vettem ezt a boros tésztát, ami annyira nem nyerte el a tetszésemet, de a Zuramnak ízlett) Szerintem fészek tészta is megfelelő lesz

A lazacokat befűszerezem sóval, halfűszerrel, vagy curry-vel és bedugom a sütőbe izzadni. A tésztát megfőzöm, a kelbimbókat is felteszem főni a vegetás lében, és a húslevesben. Ne legyen túl sok a leve, éppen lepje el. Ha kész, elkészítem a "főzeléket". Ha sok a leve, leöntök belőle, aztán hozzáadom az 1 dl tejszínt, borsozom, fokhagymázom és a liszttel besűrítem, majd hozzáadom a túrót.
A tésztára tálalom a ragut, majd rá a lazacot! Én még megszórtam egy kis fekete szezámmaggal, ami szintén a legújabb szerzeményem.

Költségek:
tészta 300 Ft
lazac 1000 Ft
kelbimbó 600 Ft (de biztos, hogy lehet olcsóbban is venni, én belefutottam)
egyebek: 200 Ft
Összesen: 2100 Ft, 1050 Ft/ fő

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések