Újra elkészítettem a sonkás csigát szójaliszttel

Nem tervezek egy receptet többször feldobni, de ez jobb és szebb lett. Szintén dolgoztam belőle a fagyasztóba is. Az eredeti itt van.
A tésztájába tettem egy liszt mix-et, vagyis került bele kb. 10 dkg szójaliszt (több benne a fehérje), ettől egy kicsit ragacsosabb, ízesebb lesz a tészta (én ezt szeretem), más és harmadnaposan is finom a végeredmény. A szójalisztet most már kenyérbe is használom. Arra kell figyelni, hogy 1/3-a lehet csak a megadott liszt mennyiségnek adagolni.
A mostani töltelékébe nem tettem tejfölt és duplán számoltam bele a sajtot. A tetejét nem szórtam meg sajttal, hogy a csigák jobban érvényesüljenek. A tetejét pedig megkentem tojás fehérjével.
Miután kész lett a tekercs, frissentartó fóliába betekertem a felét és betettem a fagyasztóba. 3 hét múlva, amikor üres volt a felvágottas polc a hűtőben, este kivettem a tekercset, kiolvadás után felszeleteltem, éjjel pedig megkelt. Reggel 10 perc alatt kisütöttem. Meg kell hagyni, a fagyasztott nem olyan mint a friss tészta, viszont szerintem még mindig jobb, mint a bolti.
Akkor az új recept:

Hozzávalók töltelékhez:
20 dkg sonka kockára vágva (ez lehet füstölt is)
snidling, vagy valami zöld
20 dkg reszelt sajt

Tésztája:
80 dkg liszt (10 dkg szójaliszt, 40 fehér, 30 durum)
1 kocka margarin
1 tejföl
fél élesztő (sárga kocka)
Só, egy csipet cukor

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések