Császár zsemle

Este legyúrtam, reggel alágyújtottam, 20 perc múlva az asztalon gőzölgött a friss reggelinek való.
A recept Limara pékségéből való. Kattintsatok oda, mert nagyon sok és szép pékdolgai vannak.
Viszont le írom az engedélye nélkül (nem találtam elérhetőséget az oldalán), mivel ez az én rongyos receptkönyvem és itt tárolom a kedvenceket (talán nem haragszik meg érte).
Férjem szerint olyan mint a kenyerünk, csak csomó van rajta. Hát a lelkes készülődés után ez a komment rányomta a napomra a bélyegét.
"Hozzávalók:
  • 70 dkg BL 80 liszt
  • 2 tk. só
  • csipet aszkorbinsav
  • 250 ml víz
  • 220 ml tej
  • 5 dkg vaj
  • 1 tk. cukor
  • 2 dkg friss élesztő
A vajat nem kell megolvasztani, a hűtőből kivéve apró kockákra vágva tettem a többi hozzávalóval együtt a kenyérsütőgép üstjébe. Dagasztó programon 20 perc alatt közepesen kemény tésztát dagasztottam. Ha a tészta túl lágy lenne, lisztet kell még hozzátenni, ha túl kemény kevés folyadékot. Azt figyelembe kell venni, hogy a hideg vaj lasabban keveredik el, ezért a folyadék pótlással várni kell kicsit.
Zsemle falatozás
Kelesztőtálban hagytam duplájára kelni, majd enyhén lisztezett felületre borítottam és 12 egyforma, kb. 115 g-os darabokra vágtam. Minden darabot gömbölyítettem, majd 10 percig pihentettem. Ezután egyesével kb. 45 cm hosszú rudakat sodortam belőlük két részletben. Sodortam rajtuk, majd félretettem pihenni pár percre, ezalatt a sikérszálak tovább nyúlnak, így megint könnyű lesz sodorni, a tészta nem fog szakadni. A sodráshoz épp csak annyira kell lisztezni a felületet, hogy ne ragadjon rá a tészta.
Reggel az egyik tepsi zsemlét lekentem tojással, megszórtam szezámaggal, így kezdtem hideg sütőben sütni, a sütőt 200 fokra állítottam. 30 perc kellett nekik. Vagy...
...alaposan lepermeteztem őket vízzel, megszórtam szezámmaggal (mákkal is lehet) és egy másik, ugyanakkora tepsit borítottam a tetejére. Így gőzös közegben sültek. Nekik elég volt 20 perc.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések