Rakott kel kölessel

Rita Konyhája blogján akardtam erre a receptre, amikor ott sunnyogott a hűtőben egy fej kelkáposzta. Elkaptam a grabancát!
Egyébként ez a blog nagyon bejött nekem, teljesen megfelel az én ízlésemnek.

Hozzávalók 6 személyre:
30 dkg köles,
só, víz,
1 fej kelkáposzta (kb. 1 kilós),
50 dkg darált marhahús (én pulykamellet használtam)
1 fej vöröshagyma,
magyaros fűszerkeverék (só, bors, pirospaprika, kakukkfű, rozmaring), 5-6 dl sűrű tejföl,
20 dkg sajt


A kölest mossuk meg, majd kétszeres vízbe tegyük fel főni.
Először forraljuk fel a vizet, majd ha forr, vegyük takarékra, sózzuk, és fedő alatt pároljuk meg. Ez kb. 25-30 percet igényel.

A vöröshagymát kockázzuk fel, majd a zsiradékon dinszteljük meg. Adjuk hozzá a darált húst, és üvegedésig süssük. Tetszés szerinti fűszerekkel ízesítsük.
A káposztát leveleire szedve (torzsánál darabolva) megfőztem.
Egy nagy tepsi aljára tettem az összetört kölest, rá a húst, majd a főtt kelkáposztát. Rita a hús alá is tesz káposztát. Aztán a tetejére a tejföl, sajt és be a tepsibe egy fél órára. Ekkor már csak össze kell sütni (mivel már minden szinte kész) és a tetejét megpirrantani.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések