Tapenade, tokaji borecettel, zöldséges köleses polenta

Szeretem amikor figyelmes ajándékot kapok! Na, de ki nem?
Judit meglepett (aki éppen borkurzusra jár) egy kis üveg borecettel, tokaji aszúból egy hozzápasszoló kis recept füzet kíséretében. Rákattantam már másnap az egyikre és a család elégedetten bólogatott.
Hozzáteszem azért ez nincs mindig így. Kit dicsérnek meg rakott krumpli után?

Hozzávalók:
- 1 filézett csirkemell
- 2 szelet bacon (helyett füstölt zsírnélküli sonkakocka)
- 2 dl tejszín
Tapendade:
 - 5 dkg (kis maroknyi) lecsöpögtetett olajbogyó
- 1 evőkanál kapribogyó
- 1 evőkanák dijoni mustár
- 1 kávéskanál oregano
- 1 evőkanál olíva olaj
- 2 evőkanál tokaji borecet

Mixerbe összekeverem a tapenade összetevőit, közben a csirkét olajon pirítom a sonkával (ha túl sok a leve, akkor egy idő után leöntöm, és aláöntök egy kanálnyi olajat és akkor fog csak pirulni, különben főzöd a saját levében! Ha kész, összekevered őket a tejszínnel.

Köret:
- 1 bögre köles, 1,5 bögre kukorica dara, 3 bögre víz, só (kicsit több, mint gondolnád, mert a kukorica dara felveszi), 2 gerezd fokhagyma paszírozva
- zöldségek (brokkoli, karfiol)
- sajt, sajt, sajt
- lilahagyma

A tepsi aljába lepakolom a zöldségeket, ráreszeltem egy kis sajtot, majd megöntöttem a dara-köles-víz keverékkel. Lefedve a sütőben sütöttem 30-40 percet, majd a feldelet lecseréltem sajtra és lilahagymára és rápirítottam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések