Citromos, mennyei torta

Ez egy igazi citromos bomba.
Hozzáteszem, hogy majdnem a konyhakövön kötött ki. Mérgemben (mert azt hittem, hogy odaégettem)  feszültség levezetés képen majdnem a földhöz vágtam.
Szerencsére az a sütőprogram, amit választottam nagyon lassan sütött, így nem büntetett a sütő a feledékenységemért.


Tésztához:
25 dkg liszt
25 dkg jéghideg vaj
10 dkg porcukor
fél citrom reszelt héja
csipet só
Krémhez:
4 tojás
2 citrom leve (lime is mehet bele)
1 citrom reszelt héja
30 dkg cukor
1 tk sütőpor
5 dkg liszt
csipet só
egy kis limoncello -opcionális
A receptet egyébként itt találtam:
http://www.nosalty.hu/recept/amerikai-citromos-pite


A sütőt előmelegítjük.
A jéghideg vajat (ez fontos!) a reszelő nagy lyukán lereszeljük. Hozzáadjuk a lisztet, cukrot, sót és a reszelt citromhéjat. Kézzel gyorsan összemorzsoljuk, hogy a liszt egyenletesen befedje a vajat, és finom morzsa állaga legyen.
Egy tortaformát kibélelünk sütőpapírral, és beleszórjuk a morzsát. Kézzel lenyomkodjuk, hogy tömör réteget kapjunk. Betesszük a sütőbe, és kb. 20-25 percig sütjük, amíg világosra nem sül.
A krémhez kikeverjük a tojást a cukorral, amíg fehér nem lesz, hozzáadjuk a citromlevet, héjat, lisztet, sütőport, sót, likőrt, és csomómentesre keverjük. A megsült tésztára öntjük, és visszatesszük a sütőbe. Kb. 20 percig sütjük, ill. amíg a krém meg nem szilárdul. (Ha nagyon sül a teteje, takarjuk le alufóliával!)
Teljesen kihűtjük, és porcukorral meghintve tálaljuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések