Gyors zabpelyhes morzsa


Olyat kerestem, ami, bármilyen tejtermék nélkül készíthető, mert a kis keresztlányom tejérzékeny és épp nálunk kosztoltak. A vaj pedig helyettesíthető Liga vajjal, ami növényi alapü. A tészta olyan, mint a citromos torta alja, mintha kekszmorzsa lenne.

5 perc és kész a süti!

30 dkg finomliszt
15 dkg hideg vaj (mélyhűtött)
4 evőkanál zabpehely
6 evőkanál cukor

Töltelék:

0,5 kg gyümölcs és nagyon kevés cukor (ízlés szerint)
vagy 1 üveg lekvár
a tálaláshoz joghurt, tejszínhab vagy vanília fagyi

A sütőt előmelegítem 180°C-ra. A lisztet és a hideg vajat elmorzsolom, hogy zsemlemorzsaszerű állaga legyen. A morzsába belekeverem a cukrot és a zabpelyhet. 30x40-es tepsi aljára nyomkodom a morzsa 2/3-át, rá jöhet a megpucolt gyümölcs. Én eperlekvárat tettem, mert kicsit összetört az utazás során, gondoltam ide elsütöm és kiegészítem valamilyen más gyümölccsel, de odáig már nem jutottam el, maradt a lekvár A gyümölcstől biztos vastagabb les. Majd rákanalazhatjuk a maradék morzsát.

Elkészítheted úgy is, hogy kis egyszemélyes tálkákba mered. Ebből az adagból kb. 10 edénykére (szuflé tál) való fog elkészülni.

Addig kell sütni, amíg szép barna lesz a teteje, kb. 20-25 perc.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések