Levendulás, mentás citromos torta és Goldenblog

Még mielőtt elolvasnátok a bejegyzést menjetek szavazni a
GoldenBlogon a gasztro rovatban!
Megvolt?
Na!
Ne aggódjatok, nem mentem át se édesség, se gasztroesemény gyűjtő  rovatba!
Emlékeztek még a citromos tortára meg a narancsos-csokisra? Itt egy új variáció: levendulás!
Mentségemre legyen, hogy most szülinapi sorozat van!
Még mielőtt belevágok a leírásba, Beáról is szót kell ejteni. Az ő hatására kezdtem el blogot írni. Titokban irigyeltem, amivel tölti az idejét: varr, süt-főz és tipptop a lakása! Ráadásul igényes a blogja és szépek a fotók is! Nézzétek meg: http://bebitunderorszaga.blogspot.hu/
Tehát köszönöm Bea, hogy vagy és letetted számomra a blogolás alapjait! Az első bejegyzésem 2011. január 23-án, jó másféléve aktiválódott.
Akkor szavazz egyet rá is az életmód rovatban!

És a citromtorta:
Készítettem egy szirupot, amit egy éjszakára félre tettem érni.
A torta alja ugyanúgy készül, mint az eredeti receptben.
A krémjében 2 citrom helyett 2,5 citromot facsartam ki és a 30 dkg cukorból 10-et összekevertem a citromlével, amit felforraltam (szirupot készítettem), beleszórtam egy lapos evőkanálnyi szárított levendulaszirmot és 10-20 mentalevelet. Hagytam kihűlni és pihenni. Másnap készítettem el a tortát.
A szirupot leszűrtem és kevertem a 4 tojáshoz, 5 dkg liszthez, 20 dkg cukorhoz) 1 teáskanálnyi sütőporhoz, citromhéjjához...Rá a tortaalapra és be a sütőbe.
Kellemes, de nem bizarr pikáns íze lett ettől a kiegészítőtől.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések