Túrórudi torta

Azt hiszem ahol léteznek gyerekek, ott mindig kell lennie a hűtőben túrórudinak.
És ott az anyukának ki kell próbálni a túrórudi tortát is.
Mire felkerül a blogra ez az anyag, már kétszer is elkészítettem és még jobb lett. Sajnos csak az elsőt fotóztam le, a másodiknak esélye nem volt a lencsevégre.
Ja és sütés nélküli, így mosogatással 20 perc alatt kész van, csak egy nappal a tálalás előtt be kell hűteni.

Hozzávalók:
300 g zabkeksz (Győri)
10 dkg vaj
Púpos evőkanál kakaópor

500g túró
250 g mascarpone
1 vanília rúd
5 kanál cukor
habfixáló (Dr. oetker instant)

100 g étcsoki a tetjére

A korábbi recept a túróhoz még írt 2 tojást is, de azt másodszorra kihagytam, így szép kemény lett a túró. A gyorsabb verzióban pedig a tetejére nem került keksz morzsa, csak csokiöntet

A kekszet összetörtem egy tálban a húskloffoló végével. Hozzá csorgattam az olvasztott vajat és az egészet jól összekevertem a kanál kakaóporral. A torta forma aljába jól belenyomkodtam. Edit azt javasolta, hogy jót tesz a 10 perc sütés. Már dugtam is volna a sütőbe, de gondoltam kipróbálom és működik, szelhető így is. Ha szeretnél kis morzsát a tetejére, az 1/3-át vedd ki!

A túrókrém hozzávalóit is jól összekevertem, nekem bejött az instant habfixáló. Ráhalmoztam a kekszmorzsára és hűvösre tettem. Tálalás előtt a csokit mikróban megolvasztottam, hogy fél percenként kevergettem és kanállal rácsosra csorgattam.

Tutti siker!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések