Málnás-marcipános


Régóta szemeztem ezzel a málna tetővel, az élénk színe fogott meg, ezért el is készítettem el.
Vendégségbe mentünk, ahová úgy éreztem marcipánt is vinnem kell.
(Sajnos a marcipánnál 2 összetevőt (a 3-ból)is másképp csináltam: egyik bejegyzésben valaki javasolta, hogy tegyek bele egy kis olajat. Tényleg csak pár csepp volt. A másik változás pedig mandula lisztet használtam, nem én daráltam a mandulát. Ki akartam próbálni, de ez biztosan nem az a mandulaliszt amit a macaronhoz hazsnálnak, mert abból elvileg valahogyan olajat vonnak ki. Ezt amikor összekevertem, csak csapódott ki belóle az olaj. Nem is értem. Minél jobban gyúrtam, annál jobban csorgott belőle a zsiradék a massza pedig jól bekeményedett.)

Na de nem is ez a lényeg.

Alap, ami hasonlít a citromtorta aljához:
15 dkg vaj
15 dkg liszt
10 dkg porcukor
1/2 citrom reszelt héja

A vajat előre a mélyhűtőbe teszem egy fél órára, majd összemorzsolom az összetevőkkel, a tortaforma aljába nyomkodom és 20 percet sütöm.
Ha kész megszórom a csak erre a célra használható marcipánnal.

Málnás tető:

40 dkg málna
20 dkg porcukor
3 tojásfehérje
1 tojás
2 citrom leve
8 dkg liszt

Ezeket összekeverem és dugom be a sütőbe újabb 20 percre. Az a lényeg, hogy ne remegjen a teteje ha kiveszed!



Megjegyzések

  1. nem értem úgy érezted h marcipánt is kell hozni? Miért? :D

    VálaszTörlés
  2. Azt gondoltam a csigából kiindulva, hogy szereted...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések