Előkészületek és a nagy titok


Kicsit izgultam, hogy a próbagombóc sikerüljön. Nem mintha hasonlót nem készítettem volna, de most az alapanyagok különlegesek, természetesen minden helyettesíthető.

Miről is van szó?
Ma, holnap, szombaton lesz a Borjour gyereknapi programja a Millenárison a Mille Café-ban 15.00-től, ahol lesznek borkereskedések, kóstolók, gyerekprogramok...

Ééééééééés! Tőlem is lehet majd kóstolni. Felkértek, hogy készítsek valamit, mint anyuka, mint blogger. Bevállatam egy nagyobb mennyiségű gombócgyártást. Ezeket holnap meg lehet vásárolni Mille Café-ban, a befolyt összeggel a Mosoly Alapítványt támogatjuk.




Mire volt szükségem? (Az alábbi számokat holnap 13-15-tel fogom szorozni, még nem tudom mi vár rám :)) Megjelölöm a forrást is, mert nem elhanyagolhatatlan, hogy minőségi cuccokból készítem a portékát.
Tegnap megérkeztek az eprek, és elkészült a lekvár is.

A felajánlók:
www.nekedterem.hu - zöldség, gyümölcs, ital, tej, tojás, hús, tészták...
www.nicerice.hu - vegán oázis, organikus alapanyagok
www.donumterrae.hu - manufakturális eljárással készült magolajok, olajos magvakból készült natúr krémek és ecetkülönlegességek

Felfedem hát titkomat:
Hozzávalók 6 gombóchoz
30 dkg túró (www.nekedterem.hu - a legfinomabb túró, amit ettem valaha, termelői)
10 dkg tejberizshez való rizs (www.nicerice.hu)
5 dkg bio tönkölydara teljesörlésű és finomörlésű keverve - www.nicerice.hu
4 dl  rizstej, vagy tej - www.nicerice.hu
4 evőkanál rízsmalata (vagy 5 dkg cukor) - www.nicerice.hu
fél reszelt citromhéjja - www.nekedterem.hu
1 evőkanál mandulakrém - http://donumterrae.hu
0,5 csomag vaníliás cukor (vagy vaníliapor)
1 teáskanál mandulakivonat
reszelt mandula a diszítéshez - www.nicerice.hu
Eperlekvárhoz
1,5 kg eper- www.nekedterem.hu
20 dkg cukor (vagy rízscukor) -www.nicerice.hu
1 citrom leve
zselésítő (Quittin - Haas, 4:1)

A kedvencem a rizsmaláta. Szerintem azért, mert az íze hasonlít a Karlmalzéhoz, azt pedig nagyon szeretem.


Főzzük meg a rizst 4 dl vízben. Ha elforr a leve, pótoljuk! Folyamatos kevergetés közben adjunk hozzá a tejet, cukrot/édesítőt  és a búzadarát. Pár perc múlva egy  nagyon sűrű tejberizses grízt kapunk. Jó keménynek kell lennie. Ehhez a masszához hozzákeverjük a túrót, citromot, mandulakrémet, vaníliát,
mandulakivonatot. Alkosd meg a gombócaidat és forgad meg reszelt mandulában.
Az epret tiszítsuk meg, facsarjuk ki a citrom levét, turmixoljuk le, jól keverjük össze a zselésítővel, forraljuk fel és add hozzá a cukrot. Főzd így 5 percet, forrón adagold ki üvegekbe és tálaljuk a gombóccal!

A képen a gombóc hófehér, mert ezt "civil" alapanyagokból készítettem. A rizsmalátától és a tönkölydarától azonban egy kicsit barnább lett. De szerintem így is szeretni fogjátok.

Jelentkezek még az eseményről, de szerintem gyertek inkább el!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések