Gluténmentes pestós tészta- Próba

Lánykoromban sok tésztát gyúrtunk. Elkértem anyutól a tésztanyújtó gépet, hogy majd nosztalgiázom, de sokáig nem került sorra az őrlőgép.

Most a gluténmentes ételek egyik próbája ez a tészta lett. Kellemesen csalódtam benne. Nyersen még keserű volt a tészta, de kifőzve nekem nagyon bejött. Száraz, töredezésre hajlamos tészta, de lehet, hogy egy kis olaj ezt a problémát megoldja. És jön a pasi véleménye, aki szeretetből mindig megeszi a főztömet, még ha az csak kísérleti fázisban van. Szerinte olyan lett a tészta, mintha nem főtt volna meg. Ezért másodszorra egy  kis olajon megpirítottam
Több lisztet használtam, mert a gesztenye számomra édes, szezámmagliszt és a hajdina pedig erős. Ezért több féle keverékkel próbálkozom. Meg kell hagyni, ez azért nehéz műfaj. A tészta nem nyúlós, hanem törik. Legközelebb egy kis durum lisztet teszek bele. Mivel nekem nem célom a teljes lisztmentesség, demegkönnyítem az életem.

Hozzávalók:
30 dkg liszt (10 dkg gesztenye, 10 szezámmagliszt, 10 hajdinaliszt
vagy 10 dkg szezámmagliszt, 10 hajdina, 10 kölesliszt)
3 db tojás
kevés víz
olaj

A pesto hozzávalóiról már itt írtam.
Aprított, szárított paradicsommal és egy kis grana padanoval kell megbolondítani.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések