Köleses túrótorta, gluténmentes, mindenkinek



 Megnyílt a Köles ételbár. Majd fogok írni is róluk, mert kicsi irigységgel, de jó indulattal és tisztelettel hódolok Rita munkája előtt. Van nekik egy ilyesmi tortájuk. Rita azt mondta, hogy nem titkosak a receptek, de én nem bírtam kivárni, hogy a sok teendője közben fel is tölti a receptjét.
Gondoltam egyet és Jankával kikevertük. Nagyon bejött. A felnőttek 5-öst adtak, Janka: 4, Marci 3, pedig neki nagy kedvence a túró. Na midnegy én ajánlom és persze a a Kölest is, mert nagyon sok jó és finom, egészséges, gluténmentes ételük van.

Hozzávalók:
- fél kg túró
- 1 bögre köles
- 2 tojás
- 1 bögre tej
- 1 dl tejföl
-1 citrom reszelt héjja
- 3 kanál xillit
- 7 dl lekvár

A kölest feltesszük 2 bögre vízben főni. Egy tálba összekeverjük a túrót, cukrot, tojásokat, tejet, tejfölt, citromhéjjat, majdnem főtt kölest. Kivajazott tortaformába öntöm, rákanalazom és belekanalazom a lekvárt. Én őzzi és sárgabarack keveréket tettem bele. Fél órát sütöm. Ha kihűlt, szépen lehet szelni.



Megjegyzések

  1. Gyöngyi, amatőrként két kérdésem lenne:
    - a majdnem megfőtt köles kb. hány perc főzést jelent?
    - a lekvárt a túrós massza tetejére rakod, vagy bele is forgatod?
    Köszönöm :)
    Nagyon finomnak tűnik ez a recept, tesztelni fogom :)
    Nóri

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések