Földimogyorós csirke quinoával - glutén mentes, gyors





A tejszínes csirke az egyik, most pedig gluténmentes körettel, quinoával tálaltam. Sikerült a lányomat is "átverni" és valami egészségeset belediktálni és nem tésztát. A kiskópé mostanában el kezdett tüntetni a főztöm miatt.

Hozzávalók:
1 csirkemell
4 kanál sótlan földimogyoró
2 dl főzőtejszín
1 dl tej
1 kanál rízsliszt a sürítéshez
1 bögre quinoa

A csirkét felszeleteljük, besózzuk és két kanál olajon megpirítjuk. Mivel hamar levet enged, hagyom főni és elfőni a levét és megint odapirítani. Mellédobunk 1 kanálnyi mogyorót is pirulni. A többi mogyorót megdaráljuk turmixgépben, (vagy donum terrae mogyoró krémje gyorsabb és krémesebb megoldás), hozzáöntjük a tejszínt, tejet és a kanál rízslisztet. Ezt hozzáöntjük a húshoz és 5 percet hagyjuk főni 5 percet. Ezzel párhuzamosan feltesszük főni a quinoát is. Úgy kell elkészíteni, mint a rizst. Én megpirítottam, de szerintem anélkül is működik. Akkor fő meg, ha a szemek közepéből a kis fehér pötty is eltűnt. Természetesen fűszerezzük. Vigyázat, nagyon jó! Viszont fél kg-ot 1800 Ft-ért vettem.

Megjegyzések

  1. Nem quinoa...????

    Most akciós az aldiban. :-) Ráadásul bio, és jóval olcsóbb.
    http://www.aldi.hu/hu/html/offers/2867_41822.htm

    VálaszTörlés
  2. Köszi, javítottam, bár nem tudom, hogy honnan vettem...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések