Marcipános, mogyorókrémes, karamellas bombaJÓ - Segítsüti



Aki ezt a tortát viszi, biztos lehet abban, hogy nagy gonddal készült bomba édességet kap. Remélem minél drágábban, ahogy a Segítsütinél illik. Sok összetevős, lassan készülős, felelősségteljes torta. Felelősségteljes, mint amilyen a gazdája, aki eldöntötte, hogy támogatja a Démétér Alapítványt. Én is megtisztelem őt a figyelmemmel.
Vigyázat ütős! de igyekeztem nem túl sok cukrot használni. Ahol letett xillitet szórtam, a mogyorókrém sajátkezüleg, cukor nélkül készült. A karamellához elengedhetetlen cukor, de ezt remélem megbocsájtjátok nekem :)

Aki pedig szeretné elkészíteni, annak néhány útmutató a torta elkészítéséhez. A prototípus helyén 7 perc alatt csak morzsák voltak.

Minden nap készítettem valamit. Az egyik  nap a mogyoró krémet kevertem. Másik nap a marcipánt, harmadik nap pedig a torta alját, negyedik nap pedig összeraktam. Így észre sem vettem, hogy nagy fába vágtam a fejszét.

1. tészta:
25 dkg liszt (teljes kiőrlésű tönköly, durum liszt keverék)
25 dkg jéghideg vaj
5 dkg porcukor
opciónális: fél narancs reszelt héja
csipet só

A sütőt előmelegítettem. A jéghideg vajat (ez fontos!) a reszelő nagy lyukán lereszeltem. Hozzáadtam a lisztet, cukrot, sót (és a reszelt citromhéjat). Kézzel gyorsan összemorzsoltam, hogy a liszt egyenletesen befedje a vajat, és finom morzsa állaga legyen.
Egy tortaformába beleszórtam a morzsát. Kézzel lenyomkodtam, hogy tömör réteget kapjak. A sütőben 20-25 percig sütöttem, amíg világosra nem sült. A tészta 1/4-ét egy kis formába tettem, mert ezt összemorzsolva szórtam a mogyórókrém tetejére, hogy lazítson a süti testességén.

2. Marcipán, saját kezűleg

20 dkg mandula (szeletelt)
5 dkg porcukor (eritrit)
Pár csepp mandula kivonat (nem aroma)

3. Narancsos mogyorókrém


3.1 Mogyorókrém (Csak a felét használtam fel a tortához, de nem kell aggódni, a másik felének is napokon belül gazdája lett):
20 dkg török mogyoró
fél dl olaj
10 dkg tejcsokoládé
10 dkg étcsokoládé
3 evőkanál kakaó
2 dl tej/rizstej
egy nagy csipet só

A mogyorót aprítóban krémesre daráltam, majd olajjal felöntöttem. A csokikat mikróban melegítettem, félpercenként kevergettem, majd hozzá adtam a mogyoróhoz, amit később összekevertem a rízstejjel, sóval, kakaóval.

3.2 kandírozott narancs:
2 húsos narancshéjat felvágtam. 15 dkg cukrot kicsit megpirítottam, majd felöntöttem 3 dl vízzel. ebbe tettem bele a fehérjétől kicsit megtisztított narancshéjakat és főztem és főztem, míg üveges nem lett és elfőtte a levét. Kimertem tányérra száradni.

A mogyorókrémet és a kandírozott narancsot összekevertem.

4. tészta morzsa
Ide jött a kis adag tészta, amit összemorzsoltam és belenyomkodtam a krémmbe.


5. réteg: karamellás krém grillázzsal megszórva.
Fél bögre cukrot karamellizáltam és kis lángon lassan adagoltam hozzá a 250 grammos mascarponet, míg homogén krém nem lett belőle.
Rátöltöttem a torta tetejére, hagytam hidegen kicsit kihűlni és megszórtam a grillázzsal.

6. Grillázs készítése: 
2 kanál darált, vagy késsel apróra vágott mogyorót (mókusmogyoró, amerikai mogyoró) 4 kanál cukorral folyósra pirítottam állandó kevergetés mellett és zsírpapírra/szilkon formára öntöttem. Amikor megdermedt  és kihűlt, leválasztottam a papírról és klopfolóval apróra törtem.

Megjegyzések

  1. Szerintem bátran rakd be a licit oldalának linkjét a bejegyzésbe, hátha valakinek itt jön meg az étvágya :)

    VálaszTörlés
  2. Eszméletlenül néz ki, remélem a licitálók is így gondolják. :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések