Diós csiga ahogy én szeretem

 A TÉSZTÁHOZ

- 50 dkg liszt (70% fehérliszt, 30% teljeskiörlésű)

- 3 db tojássárga

- 3 dkg élesztő

- 2.5 dl tej

- 1 evőkanál cukor

- 1 csomag vaníliás cukor

- 1 csipet só

- 10 dkg puha vaj


Töltelék:

- 20 dkg dió

- 15 dkg cukor (vegyesen barnacukor és xillit)

- 8 dkg vaj

Langyosíts másfél deci tejet, keverd hozzá a cukrot (1 evőkanál), morzsold bele az élesztőt (3 dkg), és futtasd fel, azaz várj körülbelül 10 percig, amíg jó habos lesz. 

Szitáld egy nagy tálba a lisztet (50 dkg) (ha valakit megnyugtat, soha nem szitálok), és készíts egy mélyedést a közepébe. Tedd bele a vaníliás cukrot, a maradék tejet (1,5 dl), a vajat (10 dkg), a sót, a 3 tojás sárgáját, majd a felfutott élesztőt, és dolgozd össze. Addig dagaszd, amíg hólyagos lesz, és elválik a kezedtől. Ha szükséges, tehetsz még hozzá kevés tejet vagy lisztet. Takard le, és keleszd körülbelül 40 percig.

 Közben készítsd el a tölteléket! A diót daráld le! A vajat olvaszd fel! 

A duplájára nőtt tésztát nyújtsd ki nagyon vékonyra, lisztezett felületen. Én hosszúra 40-50 cm-re nyújtom, hogy minél több dió férjen rá. Kend meg olvasztott vajjal, és szórd meg diós cukros keverékkel. Szorosan tekerd fel, és vágd három-négy centis tekercsekre. 

A csigákat sorakoztasd sütőpapírral bélelt tepsibe, majd told forró sütőbe, és 180 fokon süsd szép pirosra (kb. 20-25 perc). Félidőnél kicsit megkenegettem a mardék tojásfehérjével.

A receptet itt találtam, csak néhol pontosítottam.

https://femina.hu/recept/dios-csiga-recetpje/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések