A kakaós és marcipános csiga esete

Sütemény látványban nem vagyok valami jó (talán fotózni azért tudok), de az ízében ott van! Süteményről se sokat olvastok az én írásaimban, de annyira felbosszantott a pékségek silány minősége, hogy elhatároztam, hogy sütöm ismét a kenyeremet, elkértem a családi kalács receptet (majd erről is beszámolok) és mérgemben legyúrtam egy kelt tésztát csigának!
Készítettem hagyományos kakaósat a lányomnak és egy pazar marcipánosat is.
Hozzávalók:
60 dkg liszt (fele durum)
20 dkg vaj
3 kanál méz
fél élesztő
2 dl tej
1 csipet só, 1 tk. kanál cukor
1 vaniliás cukor, vagy fél rúd 1 kanál cukorral

Töltelékhez:
Szerintem a legjobb a narancs lekvár az alapkenéshez, amiben megragad a kakaó vagy a marcipán
.
Dr oetker marcipán massza (a súlyát nem tudom, de kb. 6 x 10 cm-es kiszerelésben van. Én a Lübeckiben hiszek és ezért adtam érte 600 Ft-ot. Szóval nem olcsó.
Mandula reszelék
Kakaópor, cukor

A 1 dl tejet meglangyosítom egy csipet sóval és egy teáskanál cukorral. Belemorzsolom az élesztőt és hagyom állni 5 percet.  Ezt összekeverem a liszttel, vajjal mézzel és jól összegyúrom. Majd sodrófával 0,5 cm vastagra nyújtom és megkenem a lekvárral. 2/3 hosszára ráreszeltem a marcipánt és megszórtam mandulával, a maradékot pedig kakaóztam. Az egyik oldalán a hosszanti szélén elhagytam 2 cm, ahol nem kentem, szórtam semmivel. Feltekertem a tésztát úgy, hogy a spórolós 2 cm legyen a végén. 1,5 cm-es korongokat vágtam és a sóher végét aláfordítottam a csigának, hogy ami kifolyik belőle, az megtartsa. Beletettem lazán egy tortaformába, hogy ha megkel összeérjen és így nem szárad ki a széle. A tetejét pedig lekentem tojás fehérjével. Persze sütöttem szabadon is azokat fotóztam.

Költségek:
Liszt 100 Ft
Marcipán 600 Ft
Egyebek 200 Ft
Összesen: 900 Ft

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések