Zsemleteszt 1.+ felhívás


Igyekszem saját pékárút az asztalra varázsolni, holott a sütés nem a legnagyobb erősségem. De talán azért, mert a nem jó programot választok a tésztákhoz... Ha valaki tud, segítsen! (Whirlpool).
De másban is kérem a véleményeteket! Több zsemle receptet fogok tesztelni, a férjem kedvéért. Ő valamilyen laza omlósat szeretne, mint amit a boltban lehet kapni.
Ez a tészta ehhez képest egy kicsit tömör. A múltkor készítettem császár zsemlét, annak kenyér íze volt.
De térjünk vissza erre a zsemlére...
Ahhoz, hogy ez a fotó is elkészüljön, háromszor gyúrtam le a tésztát, de meglett!
A recept Tünditől van az Atalantából (köszi) a fotózáshoz használt szalámi pedig Vértesaljai házaspár világlátott, Teneriféről, éppen már nem Malévval hazarepülő, eszméletlen finom kelléke lett. azóta sem találok ehhez hasonló finomat.

Hozzávalók 8 (közepesen kicsi) zsemléhez
"1/2 kg liszt lehet sima fehér liszt, de BL80-s jobb.
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő (1 csomag instant- nekem az instanttal nem kelt meg jól)
1 csapott teáskanál só
1 tojás

A lényeg, hogy minden alapanyag legyen szobahőmérsékletű, mert szebb lesz a tészta.

Az élesztőt tejben megfutattjátok, ha habos lett akkor össze kell keverni az összes összetevőt, és hagyni a tésztát meleg helyen legalább a duplájára kelni (ha az élesztő instant nem kell megfutattni tejben). Amikor megkelt át gyurjátok és egy hengert sodórtok belőle, felvágjátok egyforma nektek tetsző darabokra. Ezeket
a darabokat addig sodorjátok a kezetek között, amíg cipó formájú nem lesz. Én kiszoktam vajazni nagyon vékonyan a tepsit beleteszem a zsemléket, a tetejüket bevágom és vízzel megkenem, még a tepsiben is kelesztem egy negyedórát a sütőajtón utánna kb. 15-20 perc alatt készre sütőm."




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések