Auuuuu! Rebarbarás pite!


Ezt a receptet ahogy megláttam itt, mentem is a piacra rebarbaáért. Mondanom sem kell, hogy állapotomnak köszönhetően a savanyú dolgokért oda vagyok.
A legtöbb idő a rebarbara pucolásával telt el, amúgy hamar elkészül.
És persze amikor rájöttem, hogy az új konyhámban gáz sütő van, hőlégkeverés és egyéb frankóságok nélkül, majdnem dobtam egy hátast, de azzal vígasztaltam magam, hogy nagyanyáink is remek süteményeket emeltek ki a régi tűzhelyekből.
Ez a süti volt a próba és büszke vagyok magamra! Én az eredeti recepttel ellentétben több tölteléket tettem bele, szeretem ha a süti jó gyümölcsös.
Így néz ki a recept:
Tésztához:
    12,5 dkg Rama
    20 dkg liszt (13 fehér, 7 teljeskiörlésű)
    6 dkg cukor (xillit)
    1 tojássárgája
    fél cs sütőpor
    fél rúd vanília
    1 ek tejföl
    fél citrom reszelt héja
    tojásfehérje a kenéshez (nálam ez véletlenül kimaradt)
Töltelékhez:
    30 dkg eper
    30 dkg rebarbara (én annyira elpucoltam a csillagászati rebarbarát, hogy 50 dkg-ból lett 30)
    15 dkg cukor (xillit)
    fél rúd vanília
    1 púpos ek keményítő
    1 púpos ek búzadara

1. A töltelékhez az epret és a rebarbarát is megtisztítjuk (én jól lehúzkodtam a héját, biztos, ami biztos, mert a spárgás ételeket rendszerint itt rontom el), és kb. 2 centis darabkákra vágjuk. Hozzáadjuk a cukrot, és kb. negyed órát állni hagyjuk.

2. Addig a tészta hozzávalóit összegyúrjuk.
Sütőpapírral kibéleljük a sütőforma alját (én teflonban sütöm, az a biztos), oldalát pedig vajjal kikenjük. A tésztából egy maréknyit félreteszünk, ebből lesz a rács a tetején. A maradékot szétnyomkodtam a formában.

3. A töltelékről leöntjük a levet, amit engedett, majd hozzáadjuk a gyümölcshöz a keményítőt és a vaníliás cukrot. Ezután belesimítjuk a tésztával kibélelt sütőformába.
4. A maradék tésztát kb. fél cm vastagságúra nyújtjuk (lisztezve), és egyenlő vastagságú csíkokra vágjuk.
A tésztacsíkokat egymásra merőlegesen a pite tetejére rakjuk, egy-egy párhuzamos csíkot kb. 2 cm távolságra egymástól. A csíkok végeit a pite szélével összenyomkodjuk.
Ezután a pitét megkenjük kissé felvert tojásfehérjével, és készre sütjük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések